Monday, April 5, 2010

awan cinta~


Berubah bukan mudah

Merubah lebih susah




" Sesungguhnya kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang dikehendaki-Nya, dan Allah lebih mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk." (Al-Qasas:56)


Janji Allah itu pasti

Maka bukakanlah hati


" Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa. " (QS.Ali'Imran, 3:133)



Faham, lihat dan dengarkanlah



" Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunkaannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." (QS. Al A'raaf, 7:179)

4 comments:

  1. I remember the question i asked murabbi, if we have a niat for a change what's the first step should we do.? And he answered, bukalah hati. =) what a simple answer yet holds a very wide meaning.

    ReplyDelete
  2. ali imran 133 ... tiada tandingannya

    ReplyDelete
  3. yana:yep.that' how to start.

    abdus: :)

    a.j.: marvelous!

    ReplyDelete