Thursday, December 23, 2010

Harga sebuah kasih.

Berilah maaf tanda kasih.

Adakala kemaafan terasa menggelodak tapi keikhlasan dalam menemui kemaafan itu sukar dicari. kilauanya menjadi petanda tapi cahaya itu masih lagi dalam kembara sebagai hamba. Pohonlah agar diberi hati yang suci agar sudi memberi maaf, ikhlas itu sentiasa seiring dan mengiringi kita dalam mencari-cari redha Ilahi.

Kemaafan walau mudah untuk diucapkan tetapi kadang kala, hati berdolak dalih memusingkan minda. Kadang kala pula, kesalahan dan kekhilafan sudah dimaafkan, namun kesan dari perbuatan itu lebih menyiksakan, lalu terpaksalah dipujuk hati supaya redha dengan ketentutan Ilahi.

Wahai jiwa, berilah maaf agar hati kalian tenang. Walau sepahit mana hempedu ditelan, bukan bermakna itu pengakhiran sebuah dugaan. Mungkin madunya belum mengeluarkan manisan, menanti masa di sepanjang pengembaraan.

Menangislah duhai hati demi Tuhanmu.

Begitulah kita, walaupun kita tahu yang menguji itu Allah Taala, namun sedikit sebayak hati kita memberontak jua. Kita lemah, Allah Maha Tahu tentang itu. Percayalah walau sakitnya terlalu, nanti kemanisannya juga akan berganda. Terimalah kesusahan yang sedikit demi kebahagiaan yang lebih baik dan kekal abadi.



Thursday, December 16, 2010

Lega..


Alhamdulillah. result dah dapat.

Walaupun result kali ini tak secemerlang semester lepas, aku redha dan amat2 bersyukur dengan apa yang Allah tentukan.

Lega..=)

Tahniah buat kawan2 sekelas. rasanya semua lepas untuk grad kan. alhamdulillah.

gOod luck guys.

Sunday, December 12, 2010

Pandanglah saudaramu..

Bait2 kata dalm buku 'Berjuang di Dunia Berharap pertemuan di syurga' nukilan Muhammad Nursani sangat terkesan dalam hati. belum pun habis setengah buku aku baca tapi aku sudah jatuh cinta.Salah satu bab ialah 'pandanglah saudaramu' menyimpulkan betapa beruntungnya berada dalam jemaah yang sentiasa berpesan2 kepada kebenaran dan berpesan2 kepada kesabaran..

.

Sabda Rasulullah saw:
" Sebaik-baik sahabat adalah, orang yang bila engkau melihatnya menjadikanmu mengingat Allah"

Wednesday, November 24, 2010

meninggalkan 4 tahun....4 hari dari sekarang.





lg 4 hari..sekejap aje..harap2 sempat packing and pos brg2 yg perlu dibawa pulang.

4 tahun..sekejap aje..pejam celik dah habis..

banyak yang dah berubah dalam masa 4 tahun..

ramai yang berubah..berbeza dari masa mula2 dtg dulu..hee

biasalah tu kan...

bagi aku..

aku redha..di atas setiap ketentuan Tuhan.

setiap kesalahan dijadikan pedoman dan panduan buat masa depan.

insyaAllah.

rinduu..rindu masa lalu...zaman muda2 dulu..berpicnic dan bergumbira..



bila lagi dapat merasa macam tu lagi kan..

tapi hidup perlu terus.

banyak lagi di hadapan..yang perlu difikirkan

kerja...kahwin..family...adoi..semuanya yang berat2..

semoga Allah swt mempermudahkan setiap urusan

buat perkongsian..ni doa yang mak selalu pesan..:


اللهُمَّ لا سَهْلَ إلا مَا جَعَلتَهُ سَهْلا وَ أنتَ تَجْعَلُ الحزْنَ إذا شِئْتَ سَهْلا

Allahumma la sahla illa ma ja’altahu sahla, wa ‘anta taj-alul hazna idha shi’ta sahla

O Allah! There is nothing easy except what You make easy, and You make the difficult easy if it be Your Will

Tuesday, October 12, 2010

With the ups and the downs, never fret never frown Allah knows

Surah Al-An'am [The Cattle]

Ayat 54. When those who believe in Our Ayat (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) come to you, say: "Salà¸mun 'Alaikum" (peace be on you); your Lord has written Mercy for Himself, so that, if any of you does evil in ignorance, and thereafter repents and does righteous good deeds (by obeying Allah), then surely, He is Oft -Forgiving, Most Merciful.


Dan apabila orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat Kami dtg kepadamu, maka katakanlah, "Salamun 'alaikum (selamat sejahtera untuk kamu)". tuhanmu telah menetapkan sifat kasih sayang pada diri-Nya,(yaitu) barang siapa berbuat kejahatan di antara kamu kerana kebodohan, kemudian dia bertaubat setelah itu dan memperbaiki diri, maka Dia Maha Pengampun Maha Penyayang.


Hadith

Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported: Messenger of Allah [S.A.W] said, "Allah says: `I am just as My slave thinks of Me when he remembers Me "I am with him".' By Allah! Allah is more pleased with the repentance of His slave than one of you who unexpectedly finds in the desert his lost belongings. `He who comes closer to Me one span, I come closer to him a cubit; and he who comes closer to Me a cubit, I come closer to him a fathom; and if he comes to Me walking, I come to him running".


[Al-Bukhari and Muslim].


Lesson : as mentioned above in Surah Al-An'am [The Cattle] Ayat 54. "if any of you does evil in ignorance, and thereafter repents and does righteous good deeds (by obeying Allah SWT then surely, He is Most Forgiving, Most Merciful".

This Hadith highlights the merits of sincere repentance and then expecting good treatment of Allah. But this has to be backed by good actions, in the same way as one can hope for good results after ploughing and sowing seeds. It is obvious that one who accomplishes good deeds will expect good consequences, and one who does evil deeds will expect evil consequences. Allah will treat people according to their expectation that are founded on their actions, and the reward will match their deeds.

Friday, August 20, 2010

Bahagia.

Hanya Allah yang berkuasa memberi bahagia..bukan kamu, mahupun kamu.



KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." - Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." - Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA AKU DIBERI UJIAN SEBERAT INI?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." - Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA FRUST?
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." - Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?|

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" - Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka... - Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal." - Surah At-Taubah ayat 129

AKU TAK DAPAT TAHAN!!!
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." - Surah Yusuf ayat 87

Article Dari :- shazelsya.blogspot.com

Friday, August 13, 2010

how natural is natural hazards..

hi.. just wanna share my concern towards natural hazards that's happening right now..expertise said it is due to global warming..yeap..we all know that the alarm of global warming is ringing...

here's some pics of:

1)pakistani flood

2)russian wildfires


while u enjoy watching beautiful pictures by a professional photographer..do reflects on the hardship those people suffer..


(Ali-Imran:191)
misalnya, Allah berfirman bermaksud: “(iaitu) orang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, peliharalah kami daripada seksa neraka.”


(Ar-Rom: 41).
“Sudah timbul berbagai-bagai kerosakan dan bala bencana di daratan dan di lautan dengan sebab apa yang dilakukan tangan manusia, (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak berasakan mereka sebahagian daripada balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)”

Monday, August 9, 2010

Welcoming ramadhan.=)







2:183 O ye who believe! Fasting is prescribed to you as it was prescribed to those before you, that ye may (learn) self-restraint,-
2:183 Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelummu agar kamu bertakwa"


May Allah swt be with you every step that you take,
May HE guide you with each decision you make,
May HE help you when life gets rough,
May HE lift you when you've had enough,
May HE protect you when you fall,
May HE hear you when you call,
May all your duas be accepted,
May you always be in Allah swt's loving hands
Happy Ramadhan al-mubarak

Hope that i'll improve myself to be a better person
Im just a normal human..far from perfect..
n yep..i did lot of mitakes.
Im sorry for any wrong i did.
May this Ramadhan bring lots of blessing to me n u.
InsyaAllah.


Wednesday, July 14, 2010

The exam result is out.




Alhamdulillah. i got distinction n high distinction. Im sure most of my classmates got even better. Overall, im not really satisfied with my results..im aiming for more but alhamdulillah at least i got better than last sem's. Thank you Allah for everything...


" Then do ye remember Me, I will remember you. Be grateful to Me, and reject not faith."

"Oleh itu ingatlah kamu kepadaKu ( dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu)."

(Al-Baqarah:152)




Wednesday, July 7, 2010

Aku milik tuhanku..=)





" Kiranya tiada cinta insani untukku..cukuplah cinta Allah penyuluh hidupku..
Moga kelak akan ada CINTA untukku daripada insan yang mencintai Allah
sebagaimana cintaku terhadapNya..."

^_^

Friday, July 2, 2010

Jika doa anda belum juga dimakbulkan..



Tidaklah seseorang berdoa kepada Allah SWT kecuali Allah akan mendatangkan kepadanya satu dari tiga perkara:

  1. Allah akan mengabulkan permintaannya dengan segera; atau
  2. Allah akan memberikan kepadanya kebaikan sebagai mana yang diminta; atau
  3. Allah akan menghindarkan dirinya dari kejahatan yang seimbang dengan kebaikan yang ia minta.

Hal yang perlu kita camkan adalah bahwa kebaikan yang diberikan Allah kepada kita, bukanlah berarti dengan mengijabah atau mengabulkan dengan segera setiap permohonan kita. Hal itu disebabkan beberapa hal berikut ini:

Bisa jadi, Allah memang belum mengabulkan doamu. Akan tetapi, Allah telah menghilangkan bala darimu sedang kamu tidak mengetahuinya. Bencana yang akan menimpamu menjadi tertolak oleh doamu sehingga kau selamat dari bencana itu. Karenanya, pujilah Allah atas keselamatanmu dari bencana dan bersyukurlah kepada-Nya.

Bisa jadi, doamu memang belum dikabulkan oleh Allah. Akan tetapi, mungkin hal itu karena Allah mengetahui bahwa jumlah kebaikanmu tidak akan sanggup menyelamatkanmu di hari kiamat. Oleh karena itu, Allah menunda pahala doa tersebut untuk hari akhirat. Sebab apabila dikabulkan di dunia, maka di hari kiamat kelak engkau akan kehilangan pahala doamu. Karena itu, maka yakinilah bahwa apabila doamu belum dikabulkan di dunia, maka di akhirat engkau akan mendapatkan apa yang pernah engkau pinta dalam doamu di dunia.

Bisa jadi, Allah memang belum mengabulkan doamu. Akan tetapi, hal itu karena Allah mengetahui bahwa yang terbaik bagimu adalah dengan tidak memenuhi apa yang engkau pinta. Sebab Dia lah satu-satunya yang sangat mengetahui hal-hal yang gaib. Karenanya, yakinlah bahwa Allah Mahatahu tentang apa yang bermanfaat dan baik untukmu.

Jika yang engkau pinta adalah harta, bisa jadi harta itu akan merusakmu.

Jika yang engkau pinta adalah anak, bisa jadi ia akan menjadi anak durhaka yang akan menyusahkanmu.

Jika yang engkau pinta adalah pangkat, bisa jadi pangkat itu justru akan membuka jalan kejahatan untukmu.

Perhatikanlah! Betapa sering kebahagiaan justru terdapat dalam perkara yang tidak disenangi; berapa sering pada sesuatu yang menyakitkan itu terdapat sesuatu yang disukai. Hanya Allah yang pasti tahu akan semua itu.

Bisa jadi, Allah memang belum mengabulkan doamu. Sebab, mungkin rezeki yang engkau peroleh adalah dengan jalan haram dan nafsu telah bersemayam dalam hatimu. Sehinggadoamu belum dikabulkan agar engkau berbenah diri daripada berbagai kesalahan dan melepaskan diri dari berbagai maksiat.

Bisa jadi, Allah belum mengabulkan doamu karena Allah ingin menyambung kembali benang keimanan yang telah putus dalam hatimu. Allah ingin engkau kembali kepada-Nya hingga Allah mendengar ratapanmu di waktu fajar dan melihat tetesan air matamu. Dosa-dosa tidak akan hilang kecuali diguyur dengan air mata kesedihan dan penyesalan atas apa yang telah dilakukan.

Penjelasan di atas sama dengan apa yang secara ringkas disampaikan oleh Ibnu Athoillah di dalam ucapannya, “Belum dikabulkannya suatu doa janganlah sampai membuatmu berputus asa. Allah telah menjamin akan mengabulkan doa dengan apa yang dipilihkannya untukmu, bukan dengan apa yang engkau pilih. Dan Allah memberinya pada waktu yang Dia kehendaki, bukan pada waktu yang engkau inginkan.”

Sumber : Abu Syadi, Khalid. Tiket Menuju Surga

http://murobbisukses.com/2010/06/jika-doa-anda-belum-juga-dikabulkan/


Saturday, June 26, 2010

Happy holiday!

Happy Holiday everyone. !!

Please enjoy your holiday..pleasee..pleasee..

Before u come back to Miri...and spent another sem. last sem for final year students. =)

If this sem, most people are at the breaking point..brittle..hee.

hope next semester we'll be ductile. Good luck.

" Most of the important things in the world have been accomplished by people who
have kept on trying when there seemed to be no hope at all " -Dale Carnegie

It always amazed me how easily people give up, especially on things that have great importance and or significance for both this world and the next. May Allah give us high himmah (aspirations), and may He grant us follow-through coupled with His enabling grace (tawfiq)...Amin...Ustaz Khalil Abu Asmaa

Thursday, June 24, 2010

whatever happens, happens




when they didn't care

as much as u care

u'll be so upset

for u there's nothing else, but this

for them, this is just nothing...


Jadi, sila belajar rajin2 since 1st year..supaya anda tidak menangis kerana tension dgn final year project anda!

Sunday, June 20, 2010

life is about choices and the decision we make

hidup ini pelik tapi benar.

jangan bikin aku pening.

ok?

***********************************

welcome baby Puteri Nuha Hasya

after 8 years of 5 nephews




Saturday, June 12, 2010

exam MODE




Exam starts next week.

Agak relax. taktau kenapa.

Time2 niela rasa cam nk tulis blog laa...tgk youtube la..baca blog orang la...usha facebook la..nak p baca novel la...nak makan la..lepas makan tido plak..

procrastination - the act of procrastinating; putting off or delaying or defering an action to a later time

this is not good. please don't do this.

this is your final year. and u neeeeed to improve your average to get the ability test...1 point jerrr lagi syarifah!

Monday, June 7, 2010

Takper

Takpe, it's ok not to be ok.

manusia semua layak diuji.

siapa kita untuk merasakan diri ini tidak layak diuji.

kenapa masih lagi berfikir apa kekurangan or kesalahan

apekah ini balasan?

ataupun ujian?

apa pun ianya pasti untuk menjadikan kita mukmin yg lebih baik

bersangka baiklah kepada Allah swt.

kerana apa yg telah ditetapkan Dia itu adalah yg terbaik utk kita.

walau betapa bencinya kita dgn keadaan itu pun.

patience has no limit.

permulaan itu ada pengakhirannya....

dan ujian ini pasti ada pengakhirannya nanti.

sesuatu yg lebih baik itu pasti.~


Menggemari dunia itu akan meletihkan penggemarnya, di dunia & akhirat

Sedangkan zuhudkan dunia itu akan merehatkan tuannya di dunia & akhirat

[Ibn Sammak]

Friday, May 14, 2010

all my 'faults' are 'stress' related




i thought final year will be easy n relax~

but this is the other way around.

so many presentations...and it's a matter of surviving the stage fright every time. alhamdulillah m getting better. i think.^_^

my oil-extraction experiment failed. all 21 samples rejected by the lecturer..80-90% water he said. n i got migrain thinking where did the water come from?!
n i suspect..mybe from the ultra-sonic water bath?!

so..me, asha, n chong need to redo the experiment. find the best method possible to get the zero water-oil extract. this is actually not the biggest thing. but to proceed with another big test ive to settle this one first...hm..may Allah ease the way. iA.

if this is so..i have to shorten my holiday...need to buy new tickets..need to ask for money.again.=(


good luck.


Rabbi Yassir wala tu-assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni ilman war-zuqni fahman.

O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.

Saturday, April 17, 2010

around FUTSAL sem1/2010

Salam sejahtera.

Actually dah lama our team tak masuk final. So, this time we're so excited!

Agak bangga jugak sebab tak pernah practice..due to hectic schedule..haih.



Photos taken around final futsal match. (courtesy of nini)


our supportersjay (kupu-kupu)

against red hawk

3-2-1

kupu-kupu with tim

Monday, April 12, 2010

jangan Pandang belakang




Is it over yet?
Can I open my eyes?

....


"No one has been given a gift better and more vast than patience.."
-From a prophetic tradition narrated by al-Bukhari and Muslim.

Monday, April 5, 2010

awan cinta~


Berubah bukan mudah

Merubah lebih susah




" Sesungguhnya kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang dikehendaki-Nya, dan Allah lebih mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk." (Al-Qasas:56)


Janji Allah itu pasti

Maka bukakanlah hati


" Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa. " (QS.Ali'Imran, 3:133)



Faham, lihat dan dengarkanlah



" Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunkaannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." (QS. Al A'raaf, 7:179)

Thursday, February 4, 2010

mari minum susu


semasa sedang menonton tv pada suatu malam...sambil berborak-borak ngn mak..

mak: ain pegila hisap susu tu..mak beli nespray baru tadi ( dengan blur)

ain: hisap susu? hhuhuhuhuhuhuhuhuh

mak: eh..silap plak..( dengan penuh segan)

ain: ape kata mak buat kan dalam botol siap2.hehehhe.

aku still xleh terima kesalahan tatabahasa mak aku nih. alasan die..:

mak: mak ingat ain kecik lg..lupe plak da besar..

hehhehhee..konpius lah. td mak suruh kawin cepat. lepas tuh mak suruh hisap susu plak...ingat ain kecik lagi. tiada kesinambungan di situ.

moral cerita: tade moral..just nk cerita.

=)

Sunday, January 31, 2010

final year excitement

Sedimentary Rocks in the Field: A Color Guide (Paperback)
~ Dorrik A.V. Stow (Author)


Field Mapping for the Oil Geologist (Paperback)
~ Charles Albert Warner (Author)


Basic Geological Mapping (Geological Field Guide) (Paperback)
~ John W. Barnes (Author), Richard J. Lisle (Author)

those are some books im interested to buy. might be useful for the field work rite. not cheap but worth buying for sure. i always wanna be a good field geologist. i want to know a lot and contribute a lot. n hate those who look down on those who know less. umm.=p

so...KeroGen might be working with:


Miri Hill Hanging Wall 1 dtto thrust tectonics, oil seepage, sedimentology


goOd luck. lets do Our best.

semangat gile kan aku

kan?

mula2 memang la semangat..cuba aku pengsan kat situ nanti..mesti dah tak semangat.

tapi.. tape kot..

aku ade tukang kipas kan.

time kasih.

;)

Saturday, January 9, 2010

Membongkar Misteri Dajjal


Salam.

title tersebut merupakan sebuah buku.

yang aku br abes baca.

menarik.rumit.membuatkan aku migrain sampai termimpi2.


Nabi Muhammad saw mengungkapkan sebuah hadis berupa munajat dan pengharapan:

"..seandainya dia(Dajjal) keluar sedangkan aku berada di kalangan kamu, maka akulah yang akan berhadapan dengannya bagi mewakili setiap umat Islam. Dan jika dia (Dajjal) keluar selepas kematianku, maka setiap kamu adalah penyelamat bagi dirinya sendiri (bertanggungjawab untuk melawannya) dan Allah adalah sebagai penolong kamu sekalian"

Hadis sahih diriwayatkan oleh Ibnu Majah dan Ibnu Khuzaimah dari Abu Umammah.



Kalo kite perasan kan..kisah dajjal kini dipandang sepi oleh umat Islam

mungkin hanya sekadar kisah dongeng agama yang menarik untuk dibincangkan kerana ia menarik perhatian.

namun, tidak memberi kesan, tidak menambahkan iman, malah mungkin langsung tidak menimbulkan keinsafan.

Terdapat banyak persepsi ttg Dajjal . Kecelaruan ini membuatkan ramai yang berhenti mengambil tahu.

termasuklah aku.

tapi..kalau dh jodoh tak kemana kan..dipertemukan juga aku dgn buku ini.

amatlah seswai sekali di saat2 kekosongan hati dan jiwa.

sape2 nk pnjam nnti boleh roger me.


hmm..Dajjal ni mmgla bukan hal utama..mungkin hanya pesoalan cabang atau ranting..

tp masih sesuatu yang patut kita peka dan ambil tahu.

Persoalan yang utam ialah akarnya.

Akarnya mestilah kekuatan akidah,pengabdian atau rasa ubudiyyah kepada Allah.

andai akarnya kuat..inshaAllah ranting juga x mudah patah.


Permulaan buku ini menarik, membuatkan rasa ingin tahu bertambah-tambah.

Bahagian tgh adalah yang paling rumit. merupakan kajian penulis selama 5 thn. samada isinya betul atau tidak, itu di luar bidang pengetahuan aku. tapi bagi aku, tak rugi pun baca.

Penutupnya pula, amat menarik bg aku terutama bila penulis kembali menekankan tentang isu tauhid.


sekian..

Orang yang bahagia itu selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah,
menyediakan waktu untuk tertawa kerana tertawa itu muzik jiwa,
menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan,
menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan,
menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda akan membuat muda selalu
dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu segala ketenangan jiwa



Selamat membaca.